Meny
Din varukorg

Om oss

Hur det hela började

Historien om Benepura började i december 2017, när idén om att skapa ett kosmetiskt företag inspirerat av kraften i bulgariska örter och traditioner föddes.

I början av 2018 grundades företaget av Milan Nushev, Mitko Marinov och Blagovest Marinov. Till en början började företaget sin verksamhet genom att sälja ett utländskt kosmetikmärke på Amazon-plattformen och skaffade sig erfarenhet av onlineförsäljning.

I september 2018 lanserades Benepura officiellt som sitt eget varumärke dedikerat till naturlig kosmetika. De första produkterna - Yarrow och Propolis salvorna - blev snabbt populära och blev några av de mest eftertraktade naturliga salvorna i Storbritannien och Tyskland.

Denna framgång ledde till att varumärkets produktsortiment utökades och att det gick in på nya marknader. I början av 2019 skapades de första företagswebbplatserna - Benepura.bg och de internationella versionerna Benepura.com/de/co.uk, som skulle tillåta kunder att beställa produkterna direkt.

Benepura tillverkning
Benepura tillverkning
Tyska byn
Tyska byn

Nya marknader och teamtillväxt

I mars 2019 registrerades BenePura som ett varumärke i EU, vilket gav en grund för ännu starkare tillväxt. I mars 2020 uppdaterade företaget sina produktbilder för att möta kraven från den moderna marknaden.

Bara ett år senare, i januari 2021, registrerades Benepura även i USA, Japan och Kina, samtidigt som han lanserade en butik på Amazon USA. I mars samma år certifierades alla produkter veganska och vegetariska av The Vegetarian Society - den äldsta vegetariska standardorganisationen.

I mars 2022 tar BenePura ett nyckelsteg i sin utveckling genom att öppna sin egen produktionsanläggning i byn tyska. Alla produkter tillverkas för hand, i små omgångar, med hjälp av en professionell örtläkare.

Ett starkt intresse för produkterna under det här året ledde också till en betydande expansion av teamet där företaget tog in nya yrkesmän för att möta den växande efterfrågan.

Nya bilder och en blick mot framtiden

I januari 2023 byter Benepura-produkter till aluminiumförpackningar, vilket understryker varumärkets engagemang för hållbarhet och ekologi.

I februari 2023 utökade varumärket sin närvaro i Europa genom att lansera sina egna webbplatser på lokala språk för över 20 olika europeiska länder.

I januari 2024 introduceras viktiga förbättringar av designen och strukturen på webbplatserna. En blogg lades till som ger värdefull information om örter, deras egenskaper och fördelar för att utbilda och inspirera kunder.

Med en blick framåt mot framtiden är målet för 2025 en strävan att stärka varumärkets positioner på de bulgariska och europeiska marknaderna, att fortsätta utveckla nya produkter med kärlek och respekt för naturen och dess gåvor.

Benepura aluminiumförpackning
Benepura aluminiumförpackning

Benepura-teamet

Mitko Marinov

Mitko Marinov

Medgrundare

Arch. Milan Nushev

Arch. Milan Nushev

Medgrundare

Aglika Kilic

Aglika Kilic

CMK LTD

.